Sådan finder du lejemål, hvor du holder huslejeprisen nede

  • 3 mins read

Der er ingen tvivl om, at boligmarkedet er blevet et dyrt marked for alle. Mange virksomheder vælger at leje frem for at købe, da engangsprisen på erhvervsboliger er blevet utrolig høj, hvilket gør det svært for mange mindre og mellemstore virksomheder at købe sig til sine rammer. Dog er huslejeprisen også steget, og derfor er det også blevet dyrt for mange virksomheder at leje. I denne artikel gennemgår vi nogle af de lejemål, som ofte har en billigere huslejepris for mindre eller mellemstore virksomheder.

Oplev de mange fordele ved et kontorhotel

En af de muligheder, som små eller mellemstore virksomheder kan få nytte af, er et kontorhotel. Kontorhotellet byder på lokaler til leje, hvor I deles med andre virksomheder om bygningen. I har dog jeres egne lokaler, hvilket også giver jer god mulighed for privatliv. En klar fordel ved et kontorhotel er, at det ofte har en billigere huslejepris end andre lokaler til leje. Ud over at huslejeprisen er lavere, er det ofte også nemmere at komme ud af kontrakten hos et kontorhotel sammenlignet med andre erhvervslejemål. Skulle huslejeprisen derfor stige, er det ikke helt så besværligt at opsige sit lejemål og finde nye rammer til sin virksomhed.

Ud over at huslejeprisen er lavere end ved de andre muligheder, deles I også med andre virksomheder om faciliteter og dermed også om udgifterne og vedligeholdelsen af disse faciliteter. Der er altså også mange penge at spare ved et kontorhotel, som kan give god mening for en lille eller mellemstor virksomhed.

Et alternativ for iværksætterne

Et andet godt alternativ for de helt små enkeltmandsvirksomheder eller startups er et kontorfællesskab. Her lejer man sig typisk ind i et enkelt stort og lyst lokale, som har tilbyggede mødelokaler. Det er ofte en billigere løsning for de helt små virksomheder, som stadig ønsker at få adgang til mange lækre og smarte faciliteter. Her er huslejeprisen som regel også en del lavere end ved andre lokaler til leje, og lejekontrakten er som regel også mindre besværlig at komme ud af. I vil derudover også deles om udgifterne til vedligeholdelse af jeres faciliteter, som oftest bliver betalt gennem huslejen. Så ved et kontorfællesskab er der færre udgifter, og derfor er løsningen også billigere.

Derudover slipper I også selv for besværet med at vedligeholde jeres faciliteter som reception, mødelokaler, kantine, kaffemaskine og meget mere, da det er udlejeren, der står for dette. Ønsker du at læse mere om iværksættere, og mulighederne for dig som erhvervsdrivende i din by, kan du nemt undersøge hvad de forskellige kommuner kan gøre for dig. Læs mere om iværksætteri i København